100-Kājis
Attieksme… Jauks puisis no inteliģentas ģimenes raksta ar pildspalvu uz sporta zāles foajē sienas, pēc tam uzrakstīto izkasa (paliek iedobe sienā); tajā pašā foajē saplēsti ādas dīvāni ar izurbinātiem caurumiem – tā ir mūsu ATTIEKSME. Attieksme pret savu skolu, ar kuru gribam lepoties, pret vietu, kurā paši labprāt uzturamies. Jā, tā ir attieksme un savas iekšējās būtības (arī tikuma) parādīšana.
BET - tikums veido mūsu nākotni, mūsu likteni. Teiksiet – skaļi vārdi? Nebūt ne!
Skolotāja Gunta
Skolēnu sasniegumi februārī
Šomēnes arī, tāpat kā visus pārējos mācību mēnešus, mūsu skolas audzēkņi ir bijuši centīgi un piedalījušies olimpiādēs, parādot tajās labus rezultātus. Lūk, mūsu sasniegumi Rēzeknes un Viļānu novadu apvienības olimpiādēs:
-) Janvāra beigās 12. kl. skolnieks Elmārs Ūsāns fizikas olimpiādē 12. klasēm ieguva 3. vietu (sk. J. Ikstens)
-) 12. kl. skolniece Agnese Kalniņa ekonomikas olimpiādē 10.-12. klašu grupā ieguva 2. vietu (sk. A. Pelše)
-) 9. kl. skolniece Paula Viļuma matemātikas olimpiādē ieguva 2. vietu (sk. T. Červinska)
-) 6. kl. skolnieks Jānis Vespers matemātikas olimpiādē ieguva atzinību (sk. I. Butkāne)
Tāpat arī uz kārtējo erudīcijas spēli bija abas DVS komandas, tomēr šoreiz tās nesasniedza tik labus rezultātus kā pagājušajā spēlē. :)
Agnese S.
Ēnu dienas
Nu jau vairākus gadus notiek Ēnu dienas, kurās var piedalīties katrs, kas vēlas “ēnot” kādas profesijas pārstāvjus, tādējādi iepazīstot savu iespējamo nākotnes profesiju.
Šogad divi vidusskolnieki – Maksims un Oļegs - ēnoja ugunsdzēsējus. Parunājot ar puišiem, uzzināju, ka abi ir apmierināti ar redzēto un dzirdēto. Maksimam likās, ka profesija ir grūta, bet interesanta. Iespaids palicis tik labs, ka viņš ir izlēmis pēc vidusskolas apgūt tieši ugunsdzēsēja profesiju. Taču Oļegam vairāk atmiņā palikusi informācija par drošību, kā arī video, kurā tika stāstīts un rādīts, kā pareizi glābt cietušos, kā pareizi rīkoties, ja nevari nokļūt pie cietušā negadījuma vietā.
Izrādās, ka Oļegs arī pagājušajā gadā ir piedalījies ēnošanā, kur ēnoja būvdarbu projekta vadītāju, taču šī profesija viņu neieinteresēja (varbūt iemesls bija vadītāja pārāk garais un plašais stāstījums, varbūt neveiksmīgais praktiskā darba demonstrējums, kura laikā atklājās paša vadītāja darba nepilnības).
Jā, Ēnu dienas patiesi palīdz izvēlēties nākotnes profesiju, ja par to vēl ir šaubas.
Paldies Oļegam un Maksimam! Evija
DZIMTĀS VALODAS DIENAS AKTIVITĀTES
Ik gadu 21. februārī visā pasaulē tiek atzīmēta Starptautiskā dzimtās valodas diena, uzsverot valodas nozīmi izglītībā, komunikācijā un indivīda radošajā pašizpausmē. UNESKO LNK šogad Starptautiskajā dzimtās valodas dienā aicināja pievērsties mīlestības tēmai.
Arī Dricānu vidusskolā 23.februārī notika aktivitātes, kas veltītas mīlestības tematikai valodā. Katrai klasei 5 minūšu laikā bija jāuzraksta pēc iespējas vairāk mīļvārdiņu. Protams, tika minēts gandrīz viss “zvēru dārza sastāvs” - lācītis, kaķītis, zaķītis, cālītis, susuriņš, ruksītis-; saldumi – medutiņš, šokolādīte, cukuriņš, bulciņa-; kā arī vārdi ar vērtējošāku nozīmi: pumpiņa, čūskiņa, kāmītis. Valodu un mākslas MK, izvērtējot iesniegtos darbus, atzina, ka vislabskanīgākie un interesantākie mīļvārdiņi bija 8.klasei un 2.klasei.
Otrs uzdevums piedāvātajās aktivitātēs bija uzrakstīt komplimentus skolotājai/-am, kura/-š vadīja 2.mācību stundu. Bija patīkami lasīt, cik mūsu pedagogiem ir skaistas frizūras, tērpi, cik skaļas balsis, cik viņi ir smaidīgi un radoši, cik labi vada stundas, bet visjaukākā mums likās 11.klases komplimentu vēstule fizikas skolotājam. Tāpēc šajā aktivitātē par visveiksmīgākajiem darbiem tika atzīti 11.klases un 7.klases komplimenti.
Paldies visiem Dricānu vidusskolas audzēkņiem, kuri iesaistījās šajās aktivitātēs, bet īpašs PALDIES 9.klases meitenēm – Keitijai, Daigai, Amandai, Paulai -, kuras palīdzēja šo aktivitāšu norisē.
Valodu un mākslas MK vadītāja Gunta Kazuševa
Kas palika aizkadrā?
Organizēt Gredzenu vakaru nebija nemaz tik viegli, kā mums sākumā likās. Un, kā jau gatavojoties visiem lielākiem pasākumiem, arī šoreiz netrūka dažādu pārpratumu, strīdu un smieklīgu atgadījumu. Mēnesi pirms Gredzenu vakara klasē bija jūtams liels satraukums, jo sapratām to, ka laika ir maz, bet izdarīts vēl nav praktiski nekas. Tad nu pienācis laiks uzzināt, kas tad īsti notika pa šīm pāris nedēļām.
- Jau pašā sākumā sapratām, ka bez strīdiem neiztiksim, jo nesaskaņas bija pat par afišu noformējuma krāsām. Kad bija jāizlemj, kuru afišu likt Dricānos un kuru Strūžānos, izcēlās pamatīgs tracis. Meitenes bija sadalījušās divās ‘’karojošās’’ grupās un bija tā aizsvilušās, ka vēl labu laiku nespēja aizmirst šo starpgadījumu, jo katra cīnījās par skaistāko afišu.
- Kādā no mēģinājumiem Ēriku neapmierināja Kristapa meiteņu pavedināšanas veids lugā, tāpēc viņš ņēma palīgā Eviju un demonstrēja visiem savas iemaņas gan krītot ceļos, gan parādot citas pavedinošas pozas.
- Vienu dienu mums bija ļoti interesants mēģinājums bez skolotājas. Tā kā atkārtot vārdus mums negribējās, tad tā vietā visi nolēmām labāk izdomāt, kā varētu papildināt lugu ar kaut ko interesantu. Visi bija tā aizrāvušies, ka beigās jau sākām meklēt vietu pagrīdē, no kuras varētu izlīst Evija lugas noslēgumā. Diemžēl mūsu plāns netika īstenots, jo Evija nejauši tika savainota ar lāpstu, un, lai nepieļautu vēl kādas traumas, šo ideju nācās atlikt.
- Visgrūtāk meitenēm bija atrast tērpus izrādei. Skatuve bija pārbāzta ar drēbēm, un mēs pārmērījām neskaitāmus tērpus. Šis process aizņēma lielāko daļu mēģinājuma, un pat tad vēl visas nebija atradušas to, ko grib. Vēl dažus mēģinājumus pēc tam daudzi tērpi tika mainīti.
- Viens no interesantākajiem notikumiem bija vienu dienu pēc vidējās paaudzes deju kolektīva ‘’Jumalo’’ mēģinājuma. Vakarā uzzinājām, ka plauktā viņi mums bija atstājuši pārsteigumu, bet neviens to nebija atradis. Līdz pat šai dienai nav noskaidrots, kurš tad viņu atrada un paņēma sev.
- Pēdējā nedēļā mūsu akordeonisti uzsāka tik intensīvu muzicēšanu, lai sagatavotos saviem priekšnesumiem, ka pēdējās dienās mums tas sagādāja nevis prieku, bet gan galvassāpes.
- Pēdējās nedēļas laikā atsākās arī strīdi mūsu starpā. Lielākā problēma bija pirmais valsis. Tik liela dusmošanās un strīdēšanās mūsu kolektīvā vēl nebija piedzīvota. Tikai pāris stundas pirms Gredzenu vakara viss tika daudzmaz nokārtots un izrunāts
Tā nu pagāja mums šis interesantais laiks, un, lai arī kas tika piedzīvots, tagad to visu atceramies ar smaidu sejā. Viennozīmīgi šis pasākums tikai satuvināja mūs visus, jo tikām pāri visām nesaskaņām un kopīgi izveidojām šo jauko dienu.
Agnese K.
Kāds vērtējums par Žetonu vakaru?
Žetonu vakars - ilgi gaidīts gan pašiem abiturientiem, gan viņu skolasbiedriem. Nu jau Dricānu vidusskolā tas bija 60-tais! Bet šogad Žetona vakara ierastā kārtība tika mainīta - nebija pārāk lielas pompozitātes, garu pateicības runu un pārspīlētības – viss noritēja vieglā, mierīgā gaisotnē. Bet ko tad pārējie saka par šīm izmaiņām?
‘’Ļoti patika, jo notika atgriešanās pie pārbaudītām vērtībām: atmiņām par Žetonu vakaru, nepārspīlētu sveikšanas daļu. Latgaliska luga ir pats par sevi vērtība!” tā par pasākumu izsakās skolotāja Silvija Laizāne.
Anonīmi: “Patika, bet pasākums varēja būt garāks, ar vairāk apsveikumiem, jo bija dīvaini, ka 12-tos nesveica pagasta pārvaldes vadītāja un viņi paši nepateicās skolas darbiniekiem. Man patika 11. klases sveiciens.”
“Manuprāt, šīs pārmaiņas ir tikai uz labu. Jauki bija dzirdēt bijušo abiturientu atmiņas, piedzīvojumus un nedarbus. Tika iesaistīti arī 12. klases skolēnu vecāki. Svinīgais pasākums noritēja jauki, sirsnīgi un skaisti” - tāds vērtējums par pasākumu ir Ingai.
“Man ļoti patika, jo šādā pasākumā biju pirmo reizi. Luga arī bija ļoti interesanta. Es vidusskolēnus ieraudzīju pilnīgi citādus (pozitīvā nozīmē)” - tā par Žetonu vakaru saka direktore Skaidrīte Strode.
Laurim B. savukārt visvairāk patika 11. klases izveidotais video!
Sandra Saulīte: ” Pārmaiņas man patika, gribētu vēl vairāk ko pamainīt. Patika skolotājiem dāvinātie pušķīši, jo tie bija pašu abiturientu veidoti.’’
‘’Pārmaiņas bija pamanāmas, bet man tās nepatika, jo no divpadsmitajiem runāja tikai divi cilvēki. Nepatika tas, ka meitenēm bija vienādas (melnas) kleitas un sveikšana pa divi, jo otram jāgaida. Balle bija patīkama, luga arī,” tā izsakās kāds anonīmais vērtētājs.
Viedokļus uzklausīja Imalda
Kā radusies Valentīndiena
Šomēnes mēs sagaidījām Mīlētāju dienu jeb Svētā Valentīna dienu. Tā ir diena, kad cilvēki viens otram teic mīļus vārdus, dāvina ziedus, dāvaniņas, apsveikuma kartiņas un cenšas būt bezgala mīļi. Mēs visi zinām, ka 14. februāris ir Valentīndiena, taču diez vai katrs zina, kas tad īsti ir tas Valentīns un kāpēc zem anonīmām mīlas vēstulītēm tiek norādīts tieši šis vārds. Lai to uzzinātu, lasiet tālāk!
Viena no leģendām vēsta, ka Valentīns bijis Senās Romas priesteris. Kad imperators Klaudijs II secināja, ka neprecēti vīrieši ir labāki karotāji nekā tie, kam ir sieva un ģimene, viņš aizliedza vīriešiem precēties. Priesteris Valentīns, kas saprata šā lēmuma netaisnīgumu, nepakļāvās imperatora pavēlei un turpināja slepus laulāt iemīlējušos pārus. Kad Valentīna nepakļaušanos atklāja, Klaudijs ielika viņu cietumā. Klaudijs pat pavēlēja mācītājam izpildīt nāvessodu. Valentīns rakstīja zīmītes cietuma uzrauga meitai, kuru viņš bija iemīlējis. Pirms nāvessoda izpildes jaunais mācītājs palūdza cietuma uzraugam papīru, rakstāmspalvu un tinti un uzrakstīja meitenei atvadu vēstuli, ko parakstīja ar īsu frāzi “Tavs Valentīns”. Saņemot šo zīmīti, cietuma uzrauga meitu, kas līdz šim neko nenojauta par jaunā mācītāja jūtām, pārņēma apskaidrība. No tā laika cilvēki šo dienu sagaida kā Visu mīlētāju svētkus.
Līga R.
Nākamajā dienā sāpēja kakls...
Šomēnes tiek intervēta jautrā un draudzīgā 12.klases skolniece Agnese Kalniņa. Šogad viņa mūsu skolu ir pārstāvējusi vairākās olimpiādēs, kur ieguvusi labus rezultātus, piedalās konkursos un aktīvi iesaistās skolas dzīvē.
Mācīties uz Dricānu vidusskolu Tu atnāci pēc 9.klases, iepriekš mācījies Viļānu vidusskolā. Kāpēc nolēmi veikt šādas krasas pārmaiņas?
Es vēlējos kaut ko mainīt savā dzīvē, jo bija apnicis sēdēt mājās un konfliktēt ar māsu. Kā arī gribēju pierādīt sev un ģimenei, ka spēju būt patstāvīga un iejusties jaunā vidē.
Puišu uzmanības Tev nekad nav trūcis. Tā tev palīdzēja labāk iejusties mūsu skolā vai tieši pretēji - radīja diskomfortu?
Puišu uzmanība man palīdzēja labāk iejusties, jo nevienu brīdi nenācās skumt vai justies atstumtai. Tas arī palīdzēja atrast draudzenes, jo puiši taču ir tēma, kura tiek visbiežāk apspriesta meiteņu vidū.
Kas Tev sniedz stimulu labi mācīties, piedalīties olimpiādēs un dažādās aktivitātēs?
Mācīties motivē vecāki un mani lielie nākotnes plāni.
Tu dejo 2 tautu deju kolektīvos, iesaisties skolas dzīvē. Kādi Tev vēl ir hobiji?
Vēl varētu pieminēt kulināriju, jo nekam citam šobrīd man neatliek laika.
Jūsu klase ir draudzīga un saliedēta. Kāda ir trakākā atmiņa, kas Tev saistās ar klasi?
Nekad neaizmirsīšu klases mazo ekskursiju uz Zanzibāru. Atmiņā paliks arī atpūšanās pirtī pie Ērika, jo kopā tik daudz un skaļi dziedājām, ka nākamajā dienā sāpēja kakls.
Kādas sajūtas Tevi pārņem, apzinoties, ka eksāmeni vairs nav aiz kalniem?
Pagaidām par to daudz nedomāju, bet vēlāk uztraukums noteikti būs liels.
Kur Tu plāno doties studēt tālāk?
Plānoju studēt fizioterapiju Rīgas Stradiņa vai Daugavpils universitātē.
Ko Tu novēlētu skolotājiem un skolasbiedriem?
Skolotājiem – izturību, un skolasbiedriem - lielākas porcijas pusdienās! :D
Inga
Skola – viens liels un draudzīgs kolektīvs
Mēs zinām, ka skolā darbojas skolēnu parlaments, bet vai jūs zināt, ka mums ir arī Dricānu vidusskolas padome? Lai noskaidrotu, kas ir šī noslēpumainā padome, lai gūtu priekšstatu, kādi ir tās mērķi un darbība skolā, veicām nelielu interviju ar skolas padomes priekšsēdētāju Solvitu Justeli.
Kas darbojas šajā padomē?
Skolas padomē darbojas skolēnu vecāki (no katras klases vismaz pa vienam vecāku pārstāvim), pedagogu, pagasta pārvaldes, skolēnu pārstāvji (skolēnu parlamenta prezidente un viņas vietnieks). Padomes sēdēs piedalās arī uzaicinātie pārstāvji - direktore ar savām vietniecēm.
Ko jūs parasti darāt, kādus jautājumus apspriežat šajās sēdēs?
Cenšamies sanākt vismaz reizi mēnesī, lai uzzinātu skolas aktualitātes, jaunumus un kopīgi rastu risinājumus jautājumiem, kuri mums šķiet problemātiski.
Kāds šobrīd ir pats aktuālākais jautājums, pie kura jūs strādājat?
Pašlaik tiek nopietni domāts un strādāts, lai skolā celtu vidējo sekmju reitingu, samazinātu neattaisnotos kavējumus un uzlabotu disciplīnu skolēnu vidū. Tāpēc tiek izstrādāts nolikums par materiālo stimulāciju - iespējamām stipendijām divas reizes mācību gadā, izvērtējot semestru gala rezultātus.
Vai jums ir kādi nākotnes mērķi?
Jā, gribam izveidot skolu kā vienu lielu, draudzīgu kolektīvu, kur vecāki ir līdzatbildīgi un aktīvi darbojas, iesaistās skolā notiekošajos notikumos un pasākumos, jo bērni mācās no vecākiem - cik nopietna būs mūsu kā vecāku attieksme pret skolas prasībām un cieņa pret pedagogiem, tik nopietni pret mācību procesu izturēsies arī bērni.
Kurš ir pats "iespaidīgākais" jeb pats sarežģītākais jautājums, uz kuru jūs esat raduši atbildi, vai darbs, ko esat izdarījuši šī mācība gada laikā?
Šis mācību gads iesākās ar lielām pārmaiņām - ar vērienīgiem remontdarbiem skolas telpās, jaunu direktori un jauniem pedagogiem. Līdz ar to daudzi jautājumi tika risināti, vairāk izejot no konkrētā brīža svarīguma, kā arī bija tuvāk jāiepazīst vienam otru un jāiemanto uzticība. Tāpēc sirsnīgi pateicos visiem skolas padomes locekļiem par ieguldīto laiku, idejām un reālu rīcību konkrētu jautājumu risināšanā. Ceru, ka tiks īstenots dzīvē sporta zāles grīdas seguma tīrītājs, kas bija kā ieteikums no skolas padomes puses. Tāpat priecē sadarbība ar Dricānu pagasta pārvaldnieci, kas ir atvērta visam jaunajam, kā arī gatava materiāli atbalstīt skolēnu dzīvi skolā, lai tā būtu jēgpilna un interesantāka. Šobrīd projekta līmenī ir stipendiju jautājums.
Strādājot pie kādas idejas īstenošanas, kas jums visvairāk sagādā grūtības?
Labprāt vēlētos, lai skola padomes sēdēs piedalītos pēc iespējas vairāk pārstāvju. Pietrūkst iniciatīvas no skolēnu vecāku puses, tāpat savu ietekmi rada pedagogu zemais atalgojums. Bet tajā pašā laikā gribas sirsnīgi PATEIKTIES visai Dricānu vidusskolas pedagogu un darbinieku saimei, kas rūpējas un gādā par mūsu bērnu ikdienas gaitām, par zināšanu un sadzīvisku lietu apguvi, par sapratni un iejūtību.
Paldies par atbildēm! Sintija
Sporta ziņas jeb uzvaru mēnesis
Dricānu sportisti priecē ar lieliskiem panākumiem. Lai gan sacensību šomēnes nebija daudz, tomēr pozitīvo emociju netrūka. Dricānieši februārī cīnījās gan basketbola, gan florbola sacensībās.
17. februārī Adamovas sporta hallē notika 4.-5.klašu skolēnu sacensības basketbolā “ Oranžā bumba”. Kopā piedalījās 6 zēnu un 3 meiteņu komandas. Spēles bija ļoti spraigas un aizraujošas. Ikviena komanda cerēja un karsti vēlējās iegūt “Oranžās bumbas kausu”. Rezultātā Dricānu zēni bija paši spēcīgākie un izcīnīja 1. vietu. Meitenes neļāvās izrādīties vājākas, tāpēc aizvadīja lieliskas spēles un, gluži tapat kā zēni, ierindojās pirmajā vietā. Abas komandas saņēma lielisku iespēju pārstāvēt savu skolas godu arī Latgales reģionālajās sacensībās Līvānos. Arī tur sportisti savas profesionālās iemaņas parādīja ļoti augstā līmenī. Meitenes izcīnīja 1. vietu, bet zēni 3. vietu. Līdz ar to meitenes guva iespēju pārstāvēt Latgales reģionu Latvijas Republikas skolu sacensībās “Oranžā bumba” Rīgā. Paldies sportistiem un viņu vecākiem par atbalstu!
Jau iepriekšējā numurā tika minēts, ka 21. februārī notiks otrais Rēzeknes novada Junioru florbola līgas sabraukums. Bija paredzēts izspēlēt 6 spēles, bet komanda “Čebureki” neieradās uz turnīru, tāpēc viņiem tika ieskaitīts zaudējums. Dricānu komandas spēles tas neietekmēja, jo šoreiz jācīnās bija pret Rogovkas “Trakie āpši” un Kaunatas vienībām. Abas spēles tika aizvadītas lieliski. Spēle pret Rogovkas komandu bija ļoti saspringta, taču dricāniešiem izdevās iegūt pārsvaru un noturēt to līdz mača beigām. Rezultāts 7:4 Dricānu labā. Otrā spēle izvērsās nedaudz savādāk. Pret Kaunatu tika iegūta vēl pārliecinošāka uzvara. Spēles pirmajās minūtēs dricānieši nonāca iedzinējos, bet jau pēc pāris minūtēm izdevās izlīdzināt rezultātu un drīz arī izvirzīties vadībā. Rezultātā spēle noslēdzās 12:2 Dricānu labā. Skaistas uzvaras un 6 nozīmīgi punkti kabatā!
Vēlam izturību, neatlaidību, un lai šī mēneša skaistās uzvaras kalpo kā lieliska motivācija nākamajos turnīros! J
Sporta reportieris Elmārs Ū.
No skolēnu darbiem
-) Cilvēkam vajadzīgs siltums un jumts zem galvas.
-) Viņi saveidoja ģimeni, piedzima bērni.
-) Ļaunās būtnes pārvēršas par cilvēkiem, sakūda lielo Eiropas karaspēku pret Kurbadu un iet cīnīties.
-) Brālis man izpalīdz, citreiz piekauj, bet tas ir profilakses pēc.
-) Lai arī daudzi cilvēki runā aiz muguras, mani tas neapturēs nolaist rokas uz saviem sapņiem.
-) Man sirdī vēl daudz ir vietas, par ko būtu jālepojas.
-) Raudupiete bija ļoti traka uz Kārļa.
-) Izturēšanās pret bērnu un citiem ļaužiem.
-) No tā, ko viņš Lienei nostāstīja, viņa bija gatava kļūt par viņa sievu.
-) Edgars bija meitu apmeklētājs.
-) Es gribētu turēt kaķīti. Es pēc viņa staigāšu un barošu, došu ēst gaļu, pienu, zivis, kauliņus. Kad viņš nositīsies, vedīšu uz poliklīniku.
No skolēnu darbiem izrakstīja skolotājas Gunta un Ilona